Author Topic: Secret phrasen lähetys serverille  (Read 2494 times)

Kimmo on: August 03, 2014, 04:48:19 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Tuossa on kirjoitusvirhe tuolla lompakkosoftassa Forged balance kysymysmerkinkuvasta tulevassa tekstissä lukee 'send' pitäisi lukea 'sent'.

Voisiko joku avata hieman mitä tuossa "Your secret phrase will be sent to FIM server" jutussa tapahtuu? Siis lähetetäänkö se selkokielisenä, tallennetaanko johonkin..?

Bacardinen #1 on: August 03, 2014, 07:38:10 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Send = lähettää, sent = olisi jo lähetetty, toimitettu &  http://forum.fimk.fi/index.php?topic=318.0
Bacardinen FIM-8JEX-PMYT-M4GM-9GFRM

Kimmo #2 on: August 03, 2014, 11:27:03 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Send = lähettää, sent = olisi jo lähetetty, toimitettu &  http://forum.fimk.fi/index.php?topic=318.0

Kiitoksia linkistä.

Mutta englannintunnilla ollaan nyt nukuttu pahemman kerran. En minä tullut tänne väittelemään peruskoulutason jutuista joten hieman skarppausta :)

Lompakkosoftassa lukee "will be send" toivottavasti joku voi korjata tämän asian.

Eliphaz Fimk #3 on: August 04, 2014, 01:31:12 PM

• FIMKrypto coordinator
  • Administrator
    • View Profile
    • FIMKrypto
Hollantilainsella pääkehittäjällä on erilainen käsitys oikeinkirjoituksesta kuin meillä suomalaisilla ;)

Tuo koko salasanan lähetyshässäkä kirotusvireineen on turha. Salasana lähetetään https-kanavaa pitkin kryptattuna Krypto Fin ry:n serverille jos käytät web-lompakkoa osoitteessa wallet.fimk.fi

Tällaiset muotoseikat ärsyttävät itseänikin suuresti, mutta kaikkeen ei vain ole aikaa ensi kädessä korjailla. Homma hioutuu pikkuhiljaa ja kököt poistuvat ajallaan.

Bacardinen #4 on: August 04, 2014, 02:39:53 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
50v ja vasta aikusena vähän englantii oppinu. Juu en väittele. Miulle riittää perusjutut ja kuha toimeen tulee vaikka virheinkin kanssa :D :D (y)
Bacardinen FIM-8JEX-PMYT-M4GM-9GFRM

Kimmo #5 on: August 04, 2014, 11:43:22 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Ei hätää ja pahoittelut hieman töykeästä ilmaisusta. Englanti kannattaa opetella kunnolla mahdollisimman nopeasti ja sitä oppii helposti esim. katsomalla itseä kiinnostavia videoita joka päivä vaikka youtubesta ilman suomenkielistä tekstitystä. Kannattaa myös tutustua johonkin ihmiseen joka puhuu äidinkielenään englantia niin saa hieman käytännön harjoitusta. Itse olen alkanut opiskelemaan ranskaa aikuisiällä, netissä on helppo opiskella kieliä nykyään.

Mutta joo oli minulla pointtikin tässä, eli tämmöisessä systeemissä ei parane olla yhtään merkkiä väärässä paikassa.

Yksi merkki väärässä paikassa voi tarkoittaa että kaikki on päin persettä, puhutaan jo kohtalaisista taloudellisista menetyksistä ja täydellisestä imagon menetyksestä.

Vaikka tuolla kirjoitusvirheellä ei ole mitään käytännön merkitystä teknisen toimivuuden kannalta niin imagollisesti se ei anna kovin luotettavaa kuvaa koko touhusta. Ja aika helppo juttu olis fiksata :)

id-entti-tentti #6 on: August 04, 2014, 11:52:20 PM

• Senior Fimker
    • View Profile
Ei hätää ja pahoittelut hieman töykeästä ilmaisusta. Englanti kannattaa opetella kunnolla mahdollisimman nopeasti ja sitä oppii helposti esim. katsomalla itseä kiinnostavia videoita joka päivä vaikka youtubesta ilman suomenkielistä tekstitystä. Kannattaa myös tutustua johonkin ihmiseen joka puhuu äidinkielenään englantia niin saa hieman käytännön harjoitusta. Itse olen alkanut opiskelemaan ranskaa aikuisiällä, netissä on helppo opiskella kieliä nykyään.

Pieni lisäys, ehdottamillasi menetelmillä ei kuitenkaan vielä opi kirjoittamaan englantia, mitään kirjoitustapaa, ei brittiä eikä amerikkaa eikä l33tiä. Kirjoittamaan oppii vain lukemalla ja kirjoittamalla, ja hyvin monista englantia äidinkielenään puhuvistakin huomaa, että he ovat harrastaneet aika vähän kumpaakin lajia. Tämän foorumin alakerta tarjoaa yhden hyvän paikan harjoitella englannin kirjoitusta.
FIM-K56K-6XHL-DWT8-ANWN9
NXT-73NA-CWA6-KHV5-65HPC

Kimmo #7 on: August 05, 2014, 12:23:58 AM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Joo tottahan tuo on, tietysti pitää osata lukea ja kirjoittaakin :)

Englanti on sukua ranskalle, ja kaikki ihmeellisyydet englanninkielessä tulee ranskasta siis kaikki jutut mitkä kirjoitetaan ja äännetään kummallisesti. Kutet sanoit niin olen myös nähnyt että esim. jenkit kompastelevat itsekkin näihin juttuihin kun pitäisi kirjottaa joku yksinkertainen sana.