Author Topic: Web lompakko kirjautui väärälle tilille  (Read 1464 times)

merimursu on: August 24, 2014, 10:58:04 AM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Terve,

Kävin tuossa juuri web-lompakossani kirjautumassa ja yllätyksekseni secret phrasen kirjoitettuani huomasin olevani sisäänkirjautuneena jollain eri tilillä kuin omani. Kyseisen tilin account balance oli 0, vaikka omalla tililläni oli viimeksi reilusti FIMK:jä. Kokeilin kirjautua uudelleen ja taas sama homma. Kolmannella kerralla pääsin omalle tililleni sisään.

Miten tällainen on mahdollista, että joutuu vahingossa väärälle tilille? Jos siellä olisi ollut coineja olisin periaatteessa voinut siirtää ne pois, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu.
FIM-UM9T-29QR-RXXK-AFFZ8

Eliphaz Fimk #1 on: August 24, 2014, 11:46:57 AM

• FIMKrypto coordinator
  • Administrator
    • View Profile
    • FIMKrypto
Salasanasi (tai "salalause", secret phrase) on suoraan yhteydessä siihen mille tilille kirjaudut.

Jos päädyt väärälle tilille, olet antanut väärän salasanan.

Toisen henkilön turvallisesti muotoillun salalauseen kirjoittaminen tietämättään ei ole todennäköistä. Tästä syystä myös toisen henkilön tilille päätymisen mahdollisuus on epäkäytännöllisen pieni.

Naakeri #2 on: September 05, 2014, 03:03:51 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Itse asiassa jos tulee pienikin näppäilyvirhe, järjestelmä generoi uuden tilin kyseisellä salasanalla. Itse olen epähuomiossa tehnyt ainakin 5-10 uutta tiliä, olisi tietysti käytännöllistä jos kone ilmottaisi että tällä salasanalla ei löydy tiliä - haluatko tehdä uuden tai syöttää salasanan uudestaan?

Lunero #3 on: September 06, 2014, 11:56:10 AM

• Senior Fimker
    • View Profile
Itse asiassa jos tulee pienikin näppäilyvirhe, järjestelmä generoi uuden tilin kyseisellä salasanalla. Itse olen epähuomiossa tehnyt ainakin 5-10 uutta tiliä, olisi tietysti käytännöllistä jos kone ilmottaisi että tällä salasanalla ei löydy tiliä - haluatko tehdä uuden tai syöttää salasanan uudestaan?
Khyl systeemi ilmottaa kryptisesti, että "this account has no public key" Joksa tarkoittaa sitä, että accounti ei ole olemassa vielä.