Author Topic: Yhdistyksen alafoorumi  (Read 6182 times)

K3456 #30 on: December 04, 2014, 10:08:00 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Minua kiinnostaisi tietää yhdistyksen tarkoitus. Eikös kyseessä ole ry? Silloin se selkeästi määritelty yhdistyksen säännöissä. Ja lisäksi kiinnostaa mikä ideologia on takana. Onko (puolue) poliittista agendaa? Tämä siksi, että foorumi (yhteisö) ja yhdistys näyttävät olevan aika lomittuneet toisiinsa? Minua kiinnostaa tämän yhteisön toiminta mutta on hieman epävarma olo siitä onko takana jotain ns. yllätyksiä. Eli ajaako Fimk jotain sellaisia tavoitteita, joihin en voisi sitoutua tms.

Lisäksi mietin, että tosiaan ne ohjeet mofoon olisi hyvä saada suomeksi. Hienoa, jos joku oli niitä tekemässä. Minun taidoilla asiasta juuri ja juuri selvittiin mutta luulen, että monelta tietokoneen peruskäyttäjältä homma jää sikseen. Eli hieman hämmästyttää perusohjeistuksen ja perustietojen puute. Mielelläni auttaisin itsekin asian korjaamisessa esim. selkokielistämällä tai vaikka referoimalla jonkin perusinfon tarvittaessa.

Eliphaz Fimk #31 on: December 04, 2014, 10:58:25 PM

• FIMKrypto coordinator
  • Administrator
    • View Profile
    • FIMKrypto
Krypto FIN ry on aatteellinen, voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka tarkoitus on edistää vertaisvaluuttojen käyttöä Suomessa ja ulkomailla.

Mitään tarkkaa poliittista agendaa yhdistyksellä ei ole. Yhdistyksen toiminnanjohtajana tietenkin jotkut, yhdistyksen toiminta-alueisiin liittyvät henkilökohtaiset mielipiteeni saattavat personoitua yhdistykseen. Pyrin toimimaan niin, että syntyy mahdollisimman vähän ristiriitoja persoonani ja yhdistyksen tarkoitusperistä syntyvän kuvan välillä.

Yksi henkilökohtaisista mielipiteistäni on, että Suomen pitäisi jättää euro ja ottaa oma valuutta käyttöön. Tämä ei ole yhdistyksen mielipide. Toisaalta laitoin alulle Krypto FIN ry:n ja FIMKrypton edistämään näitä henkilökohtaisia tavoitteitani.

Yhdistyksen säännöt laitetaan linjoille kunhan ehditään.

Foorumin ja yhdistyksen yhteneväisyys johtuu siitä, että olen sekä yhdistyksen toiminnanjohtaja että foorumin ylläpitäjä. Lunero on yhdistyksen perustajajäsen ja toimi varapuheenjohtajana perustusvaiheessa ja muutama kuukausi sen jälkeen. Myös pääkehittäjä Dirk on aktiivinen foorumilla, ja ymmärtääkseni monet foorumin aktiivit ovat yhdistyksen jäseniä.

Paras keino toimia FIMKrypton hyväksi tehokkaasti on ottaa lusikka kauniiseen (tai rumempaan :) ) käteen ja tehdä mitä osaa, sen kummempia kyselemättä, ellei valitun homman tekemkinen neuvoja ja yhteistyötä välttämättä tarvitse. Tämä foorumi on tällä hetkellä oiva kanava FIMKrypto-juttujen julkaisuun.