Author Topic: Miten hitossa lompakon saa käyttöönsä IHAN OIKEASTI?!?  (Read 8131 times)

gaianhuuto #15 on: December 04, 2014, 04:41:37 PM

• Grand Fimker
    • View Profile
Sivullisena kommentti - olen ottanut jo kopin asiasta ja selventävä teksti kuvien kera, ehkä jopa video olisi tarjolla toivottavasti jo viikonlopun aikana.
TurnTrips.poker - Ässät pöytään ja kryptovaluutat jakoon.

Eliphaz Fimk #16 on: December 04, 2014, 04:56:13 PM

• FIMKrypto coordinator
  • Administrator
    • View Profile
    • FIMKrypto
Sivullisena kommentti - olen ottanut jo kopin asiasta ja selventävä teksti kuvien kera, ehkä jopa video olisi tarjolla toivottavasti jo viikonlopun aikana.
Hieno homma! Järjestelmän muutoksissa mennee vielä ensi viikko.

mj #17 on: December 04, 2014, 08:16:42 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
asenna mofo omalle koneelle kuten tarkoitettu on, niin toimii.
Tarkoitettu on? Ei ole. MISSÄÄN ei käsketä asentaa ko. ohjelmaa koneelle. Teidän sivultannekin vie linkki vain nettipohjaiseen ko. ohjelmaan. Miksi tarjoatte nettipohjaista ohjelmaa, jos se kerran EI TOIMI ja pitää asentaa tietokoneelle erillinen ohjelma? Aivan järjetöntä touhua.

mj #18 on: December 04, 2014, 08:43:41 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
 >:( >:( >:( MITEN ja MISTÄ sen julkisen avaimen saa? Pitäisi lähettää kaverille FIMKejä, mutta kun kaverilla ei ole niitä, niin pitäisi syöttää Mofoon kaverin julkinen avain. No mistä minä sen saan, kun kaverilla itselläänkään ei sitä ole, kun kerran kukkarossa ei ole vielä rahaa?!?!?!?!?!!?  >:( >:( >:(

Eikä kiitos siansaksaa vaan ihan SUOMEKSI KIITOS, mistä vitusta sen julkisen avaimen saa?!?
« Last Edit: December 04, 2014, 08:48:45 PM by mj »

mj #19 on: December 04, 2014, 08:55:52 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Ei vittu oikeasti MITÄ PASKAA!

Mofo wallet sanoo näin vastaanottamisesta tyhjään lompakkoon
"The public key for this account has not yet been published less ..
New accounts don't have a published public key. Your public key will be automatically published upon receiving your first transaction.
To receive your first transaction click on the "Receive FIM" button below.
Mofo Wallet has built-in support for dealing with accounts without published public key. To publish the public key from one of your other accounts simply go to an existing account and click "Send FIM" now click the button next to the "Recipient" field and select the unpublished account from the list of contacts."

No, kun sitten koetan lähettää omalta tililtäni tälle tilille rahaa juuri täsmälleen kuten tuo tuossa neuvoo, niin sitten Mofo wallet sanookin
The recipient account is an unknown account, meaning it has never had an incoming or outgoing transaction. To submit this request you must supply the recipient public key also.

ELI EI TOIMI, EI VAAN TOIMI! Ei muka tarvitse julkista avainta, kun Mofo osaa sen muodostaa/hakea/whatthefuckever, mutta kun koettaa tehdä noin, niin Mofo wallet ruikuttaakin, että eieieieieieieieiei käy, sun pitää osata antaa se julkinen avain kanssa!

VITTU. MITÄ. PASKAA.

Mapa #20 on: December 04, 2014, 09:07:45 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Työpöytäsovelluksen saat ladattua http://www.mofowallet.com/#download

Seuraavaksi pari kuvaa Faucet-pluginin käytöstä:

1. Valitaan Plugins-välilehdestä Faucet

2. Täytetään vaadittavat tiedot. Jos tili on lisätty lompakkoon, niin voidaan käyttää "Select"-näppäintä, joka antaa listan lompakossa olevista tileistä ja niistä voidaan valita se oikea.

3. Tämän jälkeen sähköpostiisi tulee viesti, joka sisältää vahvistuspyyntölinkin FIMKrypton Faucet palveluun.

Nyt olet onnistuneesti saanut 2 FIMiä ja tilisi julkinen avain on nyt "rekisteröitynyt" verkkoon.

K3456 #21 on: December 04, 2014, 09:07:51 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Painin itse aikaisemmin saman ongelman kanssa.

1. Avaa Mofo
2. Paina Receive FIMK -nappia.
3. Paina "I know what i'm doing" -vaihtoehtoa
4. Tulee näkyviin teksti "This is your publish address" Sen alla harmaassa laatikossa on lompakon tilinro, jonka perässä kaksoispisteellä erotettu pitkä osa. Se on public key.

(Eli näyttää tältä: FIM-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX:1234a5b678cd9a123e4f567890g12345678ef1234h1i7000jk1245)

Ystäväsi tulee antaa tämä pätkä sinulle. Kun lähettää sellaisen lompakkoon rahaa, joka on "lukossa" eli ei ole vielä julkinen niin ensimmäisellä kerralla kun siihen lähettää rahaa tarvitsee tuon koko rimpsun ("public key-lisäosa") lähetykseen. Pelkkä tilinnumero ei riitä. Eli koko osoitte tilinro+public key samassa pötkössä.

Täällä eng ohje http://forum.fimk.fi/index.php?topic=428.msg2350#msg2350 tuohon:) Toivottavasti osasin neuvoa oikein koska tosiaan vasta itse toissa päivänä aloitin tutustumisen tähän ohjelmaan.

Ps.Sinuna siivoaisin kielenkäyttöä :)
« Last Edit: December 04, 2014, 09:13:08 PM by K3456 »

Mapa #22 on: December 04, 2014, 09:11:55 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
>:( >:( >:( MITEN ja MISTÄ sen julkisen avaimen saa? Pitäisi lähettää kaverille FIMKejä, mutta kun kaverilla ei ole niitä, niin pitäisi syöttää Mofoon kaverin julkinen avain. No mistä minä sen saan, kun kaverilla itselläänkään ei sitä ole, kun kerran kukkarossa ei ole vielä rahaa?!?!?!?!?!!?  >:( >:( >:(

Eikä kiitos siansaksaa vaan ihan SUOMEKSI KIITOS, mistä vitusta sen julkisen avaimen saa?!?
Public Keyn saat painalla pudotusvalikkoa, jossa näkyy FIMK-osoitteesi, tämän jälkeen valitset "Show Publickey".

mj #23 on: December 04, 2014, 09:22:36 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Painin itse aikaisemmin saman ongelman kanssa.
1. Avaa Mofo
2. Paina Receive FIMK -nappia.
3. Paina "I know what i'm doing" -vaihtoehtoa
Ei ole olemassakan tämmöistä siellä

mj #24 on: December 04, 2014, 09:24:22 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Kun painan sieltä ja koetan katsoa julkisen avaimen tuolta tililtä, jonne koetan siirtää rahaa, niin tämä tulee näkyviin.

mj #25 on: December 04, 2014, 09:25:58 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
No ei vittu, eikä tämä fooruminne osaa näyttää kuvia edes vaikka ne laittaa liitteeksi? Oikeasti ei vittu mitä paskaa!!! Mun pitää uploadata se kuva jonnekin hevon vittuun, jotta voin edes näyttää, miten se EI TOIMI kuten väitätte sen toimivan...
http://i.imgbox.com/FkcnAaAb.jpg

K3456 #26 on: December 04, 2014, 09:28:34 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Eikö ystävälläsikään näy? Olen niin untuvikko, että en osaa auttaa tuossa asiassa:/ Mutta oletko koittanut koneella ladatulta Mofolta? Minulla se ratkaisi kaikki ongelmat.

mj #27 on: December 04, 2014, 09:30:13 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Eikö ystävälläsikään näy? Olen niin untuvikko, että en osaa auttaa tuossa asiassa:/ Mutta oletko koittanut koneella ladatulta Mofolta? Minulla se ratkaisi kaikki ongelmat.
Nimenomaan koneella pyörivää Mofoa käytänkin. Eikä onnistu. Ei suoraan lähettäminen, vaikka se väittää, että sen pitäisi onnistua vaikka en tiedä publickeytä. Ei onnistu publickeyn katsominen tuolla kuvatusta paikasta kun tulee vain kuvassa näkyvää tyhjää ruudulle. Naurettavaa paskaa.

Mapa #28 on: December 04, 2014, 09:30:36 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
No ei vittu, eikä tämä fooruminne osaa näyttää kuvia edes vaikka ne laittaa liitteeksi? Oikeasti ei vittu mitä paskaa!!! Mun pitää uploadata se kuva jonnekin hevon vittuun, jotta voin edes näyttää, miten se EI TOIMI kuten väitätte sen toimivan...
http://i.imgbox.com/FkcnAaAb.jpg
Ei mitään käryä miksi toi ei toimi, mutta se pitäisi viimeistään näkyä Settings->Database, Table alasvetovalikosta Accounts ja siellä se pitäisi näkyä publicKey sarakkeessa.

mj #29 on: December 04, 2014, 09:32:08 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Ei mitään käryä miksi toi ei toimi, mutta se pitäisi viimeistään näkyä Settings->Database->Table:Accounts ja siellä publicKey sarakkeessa.
No eipä näy. Ei nettilompakolla käytettynä eikä omalla koneella pyörivällä lompakolla käytettynä. Ei vaan toimi. Paska mikä paska.