Author Topic: Epäonnistumisien putki johti täydelliseen perustulojen estymiseen  (Read 2360 times)

Kultakala on: January 05, 2015, 02:04:59 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Muistatte varmaankin edellisen aiheeni, jossa yritin saada perustuloja ja ihmettelin kun FIM tunnukseni vaihtui kokoajan. No löysin ratkaisun, mutta lopputulos oli surullinen...

Yritin ensimmäisen kerran hankkia perustuloa jo marras/joulukuussa. Kiitos hyvin sekavan käyttöliittymän ja jopa harhaanjohtavien termien, en millään saanut perustuloja siitä huolimatta että useimmat onnistuvat tässä alle 10 minuutissa. 
Tässä esimerkki: Aluksi luulin että kun painaa "Existing FIM Account" nappulaa, niin pääsee jonkinlaiseen kirjautumisikkunaan. Kyseessä ei kuitenkaan ollut kirjautumisikkuna, vaan hieman toisenlainen tilinluonti systeemi, joten kun yritin kirjautua sisään, loin vahingossa toisen käyttäjän. Tämä on myös se syy, jonkatakia luulin FIM osoitteeni aina vaihtuvan. Todellisuudessa loin vain uuden käyttäjän.

Toinen vakavempi ongelma joka minulla oli oli se, että systeemi oli täynnä ohjelmointivirheitä. Tein monta tiliä, mutta samat ohjelmointivirheet ilmenivät niillä kaikilla. Punaisia palkkeja leijaili pitkin näyttöä ja tärkeät kohdat, joihin täytyi kirjoittaa eivät toimineet. Lopulta kuitenkin hoksasin että selaimeni esti osan sivustosta, koska ei pitänyt sitä turvallisena. Suljin selaimeni turvallisuusasetukset ja ohjelmointivirheet katosivat.

Loin yhteensä ainakin 8 eri FIM tiliä ja 3 eri sähköpostiosoitetta vain saadakseni perustulot toimimaan.  Lisäksi käytin pankkitilin tunnistusta yli 10 kertaa ja käytin kahta vanhaa sähköpostiosoitettani. Matkassa oli lisäksi myös puhdasta epäonnisuutta. Kun viimein opin käyttämään mofowallettia kunnolla ja tajusin miten homma toimii, jouduin tekemään pankkitunnistuksen vielä viimeisen kerran, mutta juuri kun lähetin tunnistuksen takaisin palvelimelle netti kaatui. Nettini kaatui pahimpaan mahdolliseen aikaan ja eteeni tuli "sivustoon ei saada yhteyttä" teksti. Kun sain netin takaisin pelittämään, FIM tililleni ei tullut sitä varmistusviestiä, johtuen netin kaatumisesta kesken tunnistuksen. Yritin pankkitunnistusta uudelleen, mutta se ei enää tällä tilillä toiminut.

Tein vielä yhden viimeisen tilin ja pankkitunnistuksen. Kaikki asiat menivät hyvin, suunnitelmien mukaisesti. Sain tunnistuksen lähetettyä takaisinpäin ja FIM tililleni ilmestyi varmistuskoodi! Kopioin varmistuskoodin ja lähetin sen perustulo sivustolle. Huokaisin helpotuksesta. Nyt se olisi viimein ohi ja saisin perustulot! Eteeni ilmestyi viesti...

Virhe: Henkilö on jo rekisteröitynyt aiemmin. Ota yhteys info [at] fimk [piste] fi.

Yritin saada perustuloja enemmän kuin kukaan muu ja nyt se kaikki työ oli valunut hukkaan. Jatkuva sekoiluni oli sekoittanut järjestelmän kokonaan, enkä voisi saada perustuloja enää koskaan. Perustulojen sijasta sain vain vaivaiset 10 - FIM kolikkoa, jotka olin saanut muutamien sähköpostivarmistuksien jälkeen.

Lähetin tarkat tiedot sähköpostilla osoitteeseen info [at] fimk.fi , mikäli asian saisi vielä jotenkin korjattua.

« Last Edit: January 05, 2015, 02:31:08 PM by Kultakala »

eRoh #1 on: January 05, 2015, 02:48:02 PM

• Grand Fimker
    • View Profile
Itse olin ensimmäisen 36 onnekkaan joukossa, joten suhtaudun toiveikkaasti tähän projektiin. Valitettavasti en välttämättä osaa auttaa, mutta laitan omasta pussistani tonnin tulemaan vaivanpalkkana. Voimia, veliseni! :-D

(Pääsen teknisten ongelmien takia lompakkooni käsiksi vasta illalla, mutta lupaan toimittaa ensimmäisen kuun palkkasi korvikkeen huomisaamuun mennessä)
« Last Edit: January 05, 2015, 03:03:30 PM by eRoh »
FIM-34B3-PWY5-TMHC-9JYW8

eRoh #2 on: January 05, 2015, 02:57:42 PM

• Grand Fimker
    • View Profile
FIM-34B3-PWY5-TMHC-9JYW8

Puffi #3 on: January 05, 2015, 05:25:07 PM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Okei, ohjeet on epäselvät ja itselläkin oli hieman hakusessa hommat, mutta nyt oot kyl aikalailla säätäny.
Toinen vakavempi ongelma joka minulla oli oli se, että systeemi oli täynnä ohjelmointivirheitä
Mutta sitten:
Suljin selaimeni turvallisuusasetukset ja ohjelmointivirheet katosivat
Eli eivät olleet ohjelmointivirheitä. Ja miten selaimesi vaikutti Mofo Walleetiin, vai käytitkö selain wallettia tuossa kohtaa? En oikein nyt ymmärrä.

Olisin kyllä olettanut, että hoksaisit luovasi jatkuvasti uusia tilejä, kun ne kuitenkin näkyvät kuvankaappauksessasikin. Varsinkin, kun olet käyttänyt useita eri nimiä.
En kyl paljoa voi sympatisoida. "Ahneella on paskanen loppu" kuten vanha viidakon sananlasku kulkee. Ensikerralla vähemmän kiirettä ja hätiköintiä ni kyl se siitä. :)

eRoh #4 on: January 05, 2015, 08:39:13 PM

• Grand Fimker
    • View Profile
Pääsen teknisten ongelmien takia lompakkooni käsiksi vasta illalla, mutta lupaan toimittaa ensimmäisen kuun palkkasi korvikkeen huomisaamuun mennessä.

... mutta sitä varten tarvitsen lukuisista osoitteistasi yhden, johon varmasti pääset käsiksi (kuten yksityisviestillä tuossa päivemmällä kerroin).
FIM-34B3-PWY5-TMHC-9JYW8

apa #5 on: January 05, 2015, 09:15:29 PM

• Fimker
  • **
    • View Profile
... mutta sitä varten tarvitsen lukuisista osoitteistasi yhden, johon varmasti pääset käsiksi (kuten yksityisviestillä tuossa päivemmällä kerroin).
ja mahdollisesti myös julkisen avaimen jos sitä ei jo tilillä ole.

eRoh #6 on: January 05, 2015, 11:02:06 PM

• Grand Fimker
    • View Profile
ja mahdollisesti myös julkisen avaimen jos sitä ei jo tilillä ole.

Pistokokeen omaisesti Kultakalan nimikko-osoite (tuossa kuvankaappauksessa näkyvän puolen tusinan muun lisäksi):
FIM-Z8YR-4MJH-CWTG-5N39D
The recipient account has a public key and a balance of 2 FIM.

En taida kuitenkaan lähettää mitään, ennen kuin tiedän onko ketään kotona kalamaljassa.
FIM-34B3-PWY5-TMHC-9JYW8

Kultakala #7 on: January 06, 2015, 08:05:06 AM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Itse olin ensimmäisen 36 onnekkaan joukossa, joten suhtaudun toiveikkaasti tähän projektiin. Valitettavasti en välttämättä osaa auttaa, mutta laitan omasta pussistani tonnin tulemaan vaivanpalkkana. Voimia, veliseni! :-D
(Pääsen teknisten ongelmien takia lompakkooni käsiksi vasta illalla, mutta lupaan toimittaa ensimmäisen kuun palkkasi korvikkeen huomisaamuun mennessä)

Kiitoksia todella todella paljon! Mulla oli muutenkin todella huono päivä, mutta sä teit päivästäni helpommin siedettävän!  :thumbup:
Tässä on mun osoitteeni: FIM-VCG2-Q7L9-43WS-BKS58

Okei, ohjeet on epäselvät ja itselläkin oli hieman hakusessa hommat, mutta nyt oot kyl aikalailla säätäny.Mutta sitten:Eli eivät olleet ohjelmointivirheitä. Ja miten selaimesi vaikutti Mofo Walleetiin, vai käytitkö selain wallettia tuossa kohtaa? En oikein nyt ymmärrä.

Kyseessä on Mofowalletin selainversio. Testaappa käyttää firefoxilla Mofowallettia niin se blokkaa aika ison osan mofon datasta, jolloin asiat alkavat bugailemaan.

Olisin kyllä olettanut, että hoksaisit luovasi jatkuvasti uusia tilejä, kun ne kuitenkin näkyvät kuvankaappauksessasikin. Varsinkin, kun olet käyttänyt useita eri nimiä.

Anteeksi kerroin asiat väärässä järjestyksessä. Ensin oli se ongelma selaimeni kanssa ja sitten vasta kirjautumisen kanssa. Aluksi loin tilin, Mofowalletin selainversiossa tuli ongelmia, joten tein pari uutta mutta asiat eivät toimineet. Sitten poistin selaushistoriani, jolloin myös Mofowalletin tilit hävisivät näkyvistä ja aloitin siis puhtaalta pöydältä. Vasta sitten yritin kirjautua sisään, mutta vahingossa loinkin vain uuden tilin. Huom, tein tämän ehkä yhden tai kaksi kertaa, kunnes foorumia lukiessani hoksasin mokani.

En kyl paljoa voi sympatisoida. "Ahneella on paskanen loppu" kuten vanha viidakon sananlasku kulkee. Ensikerralla vähemmän kiirettä ja hätiköintiä ni kyl se siitä. :)

Sinun argumentilläsi voisin sanoa, että: "Se joka eniten töitä rahan eteen tekee, ei mammonaansa ansaitse, koska on ahne."   Samoin voisin myös sanoa että kaikki perustulon hakiat ovat ahneja, koska hakivat ihan samoja rahasummia, kuin minäkin. Sinähän se ahne olet, kun ihan samoihin perustuloihin lankesit.

Yrität siis sanoa, että ainut syy jonka takia olen ahne (toisin kuin muut), johtuneet siitä että epäonnistuin toisin kuin muut? Jos sanot että olen ahne koska yritin enemmän kuin muut, niin ei siinäkään mitään järkeä ole.
« Last Edit: January 06, 2015, 08:24:22 AM by Kultakala »

eRoh #8 on: January 06, 2015, 09:41:04 AM

• Grand Fimker
    • View Profile
Kiitoksia todella todella paljon! Mulla oli muutenkin todella huono päivä, mutta sä teit päivästäni helpommin siedettävän!  :thumbup:

Eipä mittään, toivottavasti saat varsinaisen ongelman ratkaistua ja perustulon rullaamaan.

1000 FIMK tulossa laskutusosoitteeseen:
http://80.240.143.139/transactions/15556012988219888945

Ai niin, muista pitää salasanalistasi (kaikki ne) visusti tallessa!
« Last Edit: January 06, 2015, 09:59:14 AM by eRoh »
FIM-34B3-PWY5-TMHC-9JYW8

Eliphaz Fimk #9 on: January 06, 2015, 09:43:08 PM

• FIMKrypto coordinator
  • Administrator
    • View Profile
    • FIMKrypto

Tunnistautumiskoodi on lähetetty tilille uudelleen.

Kultakala #10 on: January 07, 2015, 08:34:43 AM

• Fresh Fimker
  • *
    • View Profile
Tunnistautumiskoodi on lähetetty tilille uudelleen.

Tulee vieläkin sama viesti vastaan. "Virhe: henkilö on jo rekisteröitynyt aiemmin".
Lähetin ylläpidolle sähköpostiviestin , jossa kerron muun muassa henkilötunnukseni. Toivottavasti asia on mahdollista korjata sitä kautta.